Na profilu facebokowym Ruchu Narodowego Okręg Łódzki pojawiło sie pytanie czy Łódź potrzebuje dwóch tuneli kolejowych? Co ważniejsze, czy nas na to stać? Są poważne obawy, że inwestycje przedstawiają tylko marzenia projektujących, niż ewentualną rzeczywistość.
Czy Łódź potrzebuje dwóch tuneli kolejowychCzy nie da się wybudować jednego ograniczając koszty
CPK ogłosił przetarg na wykonanie studium przebiegu linii kolejowej Warszawa Zachodnia – CPK – Łódź Niciarniana. Przeanalizowana ma być także lokalizacja punktów obsługi pasażerów: Bolimów, Łyszkowice, Brzeziny, Dmosin i Łowicz Przedmieście. Celem budowy 140 km linii będzie połączenie CPK z Łodzią, dalej przez Sieradz z Poznaniem i Wrocławiem oraz z kolejami dużych prędkości Niemiec i Czech.

Pod Łodzią zostanie wybudowany tunel dla KDP, który zacznie się przed stacją Łódź Fabryczna i zostanie wyprowadzony w okolicach linii kolejowej łączącej Łódź Kaliską z Sieradzem. Samą Łódź Kaliską tunel ominie. Pociągi zatrzymają się w Łodzi tylko raz, na stacji Łódź Fabryczna. Będzie to drugi tunel, obok obecnie budowanego tunelu średnicowego.
Wizualizacje: CPK oraz PKP PLK
Źródło: https://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/lodz-pkp-plk-pokazuje-wizualizacje-przystankow-na-trasie-tunelu-srednicowego-65055.html , https://lodz.naszemiasto.pl/szybka-kolej-do-lodzi-centralny-port-komunikacyjny-oglosil/ar/c1-8010143