Łódź

Koniec z billboardami w Łodzi!

Udało się! Ostatecznie łódzcy radni uchwalili długo zapowiadany kodeks reklamowy. Wiemy już, że znikną wielkie billboardy oraz neonowe tablice, a także lawety reklamowe.

Wszystkie szyldy i tablice będą musiały być zgodne z uchwałą o kodeksie krajobrazowym, którą przyjęła Rada Miejska. Według kodeksu, Łódź została podzielona na trzy specjalne strefy. Najostrzejsze zasady ustalono dla ulicy Piotrkowskiej i okolic. Druga strefa to obszar wielkomiejski, a więc osiem rewitalizowanych kwartałów śródmieścia i Nowego Centrum Łodzi. Ostatnią strefę ma stanowić reszta miasta.

Kodeks jest odpowiedzią na postępującą ekspansję billboardów i innych reklam, która bardzo negatywnie wpływa na estetykę miasta. Ma być również istotnym elementem w procesie rewitalizacji.

HK

Źródło zdjęcia: foter.com

Please follow and like us:
Social Network Widget by Acurax Small Business Website Designers