Publicystyka

SLD puszcza oko do kibiców

Uśmiech politowania wywołuje informacja zamieszczona niedawno na stronie internetowej Sojuszu Lewicy Demokratycznej. Bo jak inaczej można zareagować na tytuł „SLD na drugim miejscu wśród kibiców”?

Partia postanowiła pochwalić się swoim kolejnym „sukcesem”. Sam autor newsa przyznaje, że to prawdziwa niespodzianka. SLD zaskakuje poczuciem humoru – tekst został przewrotnie opatrzony zdjęciem sugerującym kibiców piłki nożnej.

A wszystko przez badanie przeprowadzone przez agencję o wdzięcznej nazwie Pentagon Research – firmie zajmującej się „badaniem efektywności sponsoringu sportu”, współpracującej z największymi polskimi mediami. Badanie przeprowadzono na grupie osób uważających się za kibiców sportowych, którzy mieli powiedzieć na jaką partię zagłosowaliby w najbliższych wyborach. Wynik badania jest tym bardziej zaskakujący gdyż zwyciężyła w nim… Platforma Obywatelska! Partia Donalda Tuska otrzymała aż 21,6 procent głosów, dalej uplasował się SLD z wynikiem 13,6 procent, następnie PiS – 13,1 procent. Największa grupa ankietowanych, bo ponad jedna czwarta ogółu, pozostała jednak niezdecydowana.

Badanie zostało przeprowadzone w lipcu na grupie 968 respondentów należących do internetowego panelu badawczego Pentagon Online. O fanów jakich dyscyplin sportu chodzi – nie wiadomo. Na ile miarodajne może być badanie tych „internetowych kibiców” możemy odpowiedzieć sobie sami.

Oddajmy więc głos prawdziwym kibicom…

Floating Social Media Icons by Acurax Wordpress Designers